
در گذشته، بسته بندی به عنوان چیزی جز یک ضرورت و لایه ای برای محافظت از محصول داخل آن در نظر گرفته نمی شد. به این ترتیب، تولیدکنندگان صرفاً چون انتظاری از مشتری وجود نداشت، توجه زیادی به برندسازی نمی کردند. با این حال، همانطور که می دانید زمان، دائما در حال تغییر است؛ به گونه ای که پیشرفت یک برند با استفاده از بسته بندی مناسب به راحتی ممکن است و امروزه، بسته بندی محصول می تواند نقشی اساسی در فرآیند فروش داشته باشد.
چه چیزی باعث می شود بسته بندی اینقدر مهم باشد؟
همان طور که گفته شد، بسته بندی محصول نقش مهمی در توسعه هر شرکت و استراتژی های بازاریابی آن دارد. به لطف فرصتهای جدید در صنعت، یک جعبه مقوایی ساده به یک کانال ارتباطی بیصدا تبدیل شده است زیرا برندها بیشتر به دنبال جذب و سرگرم کردن مشتریان هستند.
جعبه های مارک دار به دلیل تغییر در فضای کسب و کار اهمیت پیدا کرده اند. استارتآپها، کارآفرینان، افرادی که کسبوکارهای خانگی را اداره میکنند و کسانی که کارهای جانبی دارند همگی از جمله نفراتی هستند که با بودجههای متوسط باید اقدام به فروش محصولات خود کنند؛ با این وجود، رهبران کاریزماتیک با طرح های جذاب باعث محبوبیت بسته بندی های مارک شده شدند. یک جعبه در دست فرد مناسب ابزاری فوقالعاده است.
بسته بندی، ابزاری برای تمایز افراد
یک برند خرده فروشی را در نظر بگیرید که پوشاک می فروشد. این برند یک فروشگاه باز می کند، اما اکثر فروش های آن هنوز به صورت آنلاین انجام می شود. این شرکت ممکن است یک برنامه بازاریابی جامع داشته باشد و چندین کمپین سالانه اجرا کند، اما متوجه می شود که هنوز با ده ها خرده فروش مشابه که دقیقاً از همان تاکتیک ها استفاده می کنند، رقابت می کند.
بسته بندی یکی از راه هایی است که خرده فروشان به کمک آن می توانند از دیگر افراد متمایز شوند. بسته به مخاطب شما، ممکن است از یک جعبه مقوایی با طرح مینیمالیستی یا چیزی با چاپ واضح استفاده نمایید. علاوه بر این، جعبه های بسته بندی فرصت خوبی برای غافلگیری یا سرگرم کردن مشتری ایجاد می کنند.. حتی بسته بندی های شخصی شده ممکن است مشتریان را تشویق کند که عکس آن را در کانالهای اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. در نهایت، شما می خواهید به موقعیتی برسید که مشتریان صرفا به خاطر بسته بندی تمایل داشته باشند محصول شما را خریداری کنند.
اهمیت برندسازی
بسته بندی همچنین فرصتی است تا برند خود را به مشتریان معرفی کنید. بسته بندی محصول نمی تواند از کلمات استفاده کند بنابراین، باید با طراح های جذاب و خلاقانه، طیفی از احساسات را برانگیزد. از همه مهمتر، باید مشتری را تحریک کند که فراتر از محصول به خود برند فکر کند.
علاوه بر این، به بسته بندی به عنوان یک کانال ارتباطی فکر کنید. برخی از شرکتهای خردهفروشی از استیکر ها و برچسبها برای ارائه اطلاعات در مورد محصول یا هدایت مشتریان به سمت کانالهای اجتماعی استفاده میکنند. برای مثال، اگر سفارش برای یک مناسبت خاص باشد، یک شکلاتفروشی یا گلفروشی، ممکن است یک پیام دستنویس را در داخل جعبه قرار دهد.
سخن آخر
حال که با اهمیت و تأثیر پیشرفت یک برند با استفاده از بسته بندی مناسب پی بردید پیشنهاد می کنیم برای مشاهده انواع جعبه انگشتر، جعبه طلا و جعبه جواهر به بخش مربوطه مراجعه کنید. در نهایت باید توجه داشته باشید که در همه این موارد به پرسش «چگونه انجامش دهیم؟» پاسخ می دهیم نه اینکه بپرسیم «آیا سرمایه گذاری روی بسته بندی مناسب ارزش انجام آن را دارد؟».
- operator
- فروردین 17, 1401
- 24 بازدید