
یکی از عواملی که در ارائه و فروش محصول تاثیر دارد طراحی بسته بندی آن است. این موضوع در بیشتر طیف محصولات رایج است. شاید این امر در صنعت جواهرات بیش از سایر صنوف تاثیرگذار باشد. از آنجایی که جواهرات و حتی بدلیجات کالاهای ظریف و زیبایی هستند؛ بنابراین بسته بندی آنها هم باید ظریف و لوکس باشد. بسته بندی ها می تواند شامل جعبه طلا، جعبه جواهر و نیز جعبه انگشتر باشد که در این مقاله به اهمیت و تاثیر طراحی بسته بندی آنها در فروش می پردازیم. از آنجایی که با کالاهای بسیار ظریفی روبرو هستیم بسته بندی آنها نیز باید بسیار زیبا باشد تا در نگاه مخاطب جلوه ی کالا را نمایان کند. جعبه طلا، جعبه جواهر، جعبه انگشتر و… جدای از ارزش بخشیدن به محصول به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند امنیت طلا و جواهرات را نیز حفظ کنند.
انواع طراحی بسته بندی جواهرات
جعبه طلا، جعبه جواهر، جعبه انگشتر و دیگر زیورآلات مشابه به اشکال و جنس های مختلفی طراحی می شوند. از رایج ترین نوع بسته بندی ها می توان به جعبه های مقوایی اشاره کرد که در طرح و اندازه های مختلف تولید می شوند. برای تولید جعبه های مقوایی برای طلا و جواهر از مقوای ایندربرد یا گلاسه استفاده می کنند که این مقواها به طور معمول در گرماژهای بالا هستند تا مقاومت جعبه حفظ شده و دفورمه نشوند. جعبه جواهرات چوبی و مخمل از گران ترین و نفیس ترین بسته بندی هایی هستند که برای حفظ جواهرات استفاده می شوند. البته به خاطر قیمت شان بیشتر به عنوان کادو از آنها استفاده می شود.
بسته بندی خوب؛ یک راه مطمئن برای فروش
هر سال بسیاری از محصولات جدید با شکست مواجه می شوند. دلیل آن ساده است: اکثر مشتریان زمان یا انرژی لازم برای سنجش مزایا و معایب محصولات را در سبد خرید خود ندارند، بنابراین از یک میانبر برای تصمیم گیری استفاده می کنند. آن میانبر بسته بندی محصول شماست. بسته بندی محصولاتی مانند جعبه طلا، جعبه جواهر، جعبه انگشتر و… مهم است؛ زیرا به مصرف کنندگان می گوید که چرا محصول و برند شما تفاوت دارد. اپل به خاطر بسته بندی تمیز و مینیمالیستی اش معروف است. اگر تا به حال ویدیوی جعبه گشایی یک آیفون جدید را تماشا کرده باشید، می دانید که مردم بسته بندی اپل را چقدر دوست دارند. شرکتی که قابهای آیفون و آیپد را میفروشد، محصولات خود را در کاغذ قهوهای با پیامهای دوستانه چاپشده در داخل و مهر رومی قرار میدهد تا حسی کاملاً صمیمانه به مشتری بدهد.
تاثیر بسته بندی در فروش
بسته بندی مناسب جعبه طلا، جعبه جواهر، جعبه انگشتر می تواند بر فروش شرکت تأثیر بگذارد. یکپارچه سازی با سیستم عامل میتواند فروش را افزایش دهد. چگونه می توان بسته بندی خود را از رقبا متمایز کرد؟ یک راه حل این است که بسته بندی ارزان قیمت را شیک و شخصی سازی کنید. بسته بندی خوب نباید گران باشد. به دنبال یک راه حل مناسب و ارزان قیمت باشد که به هر یک از کالاها حسی عالی بدهد. بسته را بخشی از تجربه تلقی کنید. بخشی از دلیل جالب بودن جعبه گشایی یک محصول جدید اپل این است که بسته بندی آن منعکس کننده تجربه کاربر پسند و شیک محصول در داخل آن است.
گزینه های جعبه طلا و جواهر و جعبه انگشتر سازگار با محیط زیست را در نظر بگیرید. بسته بندی هایی که قابل بازیافت یا قابل استفاده مجدد هستند همیشه دلیلی برای مصرف کننده برای انتخاب برند شما نسبت به رقیب شماست. در واقع، 52 درصد از مردم در سراسر جهان تا حدی به دلیل بستهبندیهایی که نشان میدهد یک برند تأثیر اجتماعی و زیستمحیطی مثبتی دارد، تصمیم خرید میگیرند. پوما با بستهبندی سازگار با محیط زیست خود به عنوان یک بیلبورد قابل استفاده مجدد برای پیادهروی، پیشرفتهای زیادی کرده است. راههای خلاقانه زیادی وجود دارد که میتوانید به راحتی برند خود را در این فرآیند متمایز کنید.
به یاد داشته باشید، بسته بندی جعبه طلا، جعبه جواهر و جعبه انگشتر برای برقراری ارتباط با هدفی طراحی شده است: نام تجاری شما چیست و چه معنایی برای مشتری شما دارد؟ این فرصت را برای ایجاد یک اثر ماندگار در قفسه و در ذهن مشتریان خود از دست ندهید.

بسته بندی؛ سطح هیجان را افزایش می دهد
مطالعات به ما نشان می دهد که بسته بندی جعبه طلا، جعبه جواهر و جعبه انگشتر مهم تر از همیشه شده است. به مشتریان پرمشغله کمک می کند تا تصمیمات خرید را بگیرند. این کار تضمین می کند که محصول بر روی ویترین متمایز می شود. هنگام جعبه گشایی یک خرید طلا و جواهر، سطح هیجان را افزایش می دهد.
بسته بندی پایدار
بسته بندی سازگار با محیط زیست روندی است که امیدواریم سال به سال به رشد خود ادامه دهد. این یک فرصت فوق العاده برای همه ی برندهاست تا فرهنگ پایداری و کاهش ضایعات را اتخاذ کنند. نوآوری در مواد بسته بندی انواع جعبه طلا، جعبه جواهر، جعبه انگشتر و… با سرعت در حال حرکت است. مواد مورد استفاده برای بسته بندی تنها راهی نیست که برندها می توانند بر روی آنها تاثیر بگذارند. ارزیابی خطوط تولید و به کارگیری طرحهای بستهبندی هوشمند و نوآورانه میتواند تا حد زیادی هدر رفت مواد را بهبود بخشد.
بسته بندی نوستالژیک
این نوع بسته بندی برای برندهایی ایده آل است که میخواهند از رویکرد خاطرات قدیمی برای جذب مشتریان خود استفاده کنند. گرایشهای طراحی بستهبندی قدیمی برای بسیاری از مشتریان یادآور خاطرات خوب گذشته است. یک سبک قدیمی در بسته بندی جعبه طلا، جعبه جواهر و جعبه انگشتر، نه تنها خاطرات قدرتمندی را در ذهن مصرف کننده تداعی می کند، بلکه روشی موثر برای نشان دادن کیفیت است. این سبک طراحی خاص برای برندهایی که دهه ها تاسیس شده اند بسیار خوب عمل می کند. مشتریان خود را قادر به یادآوری خاطرات کرده و همچنین توجه را به طول عمر آنها جلب می کند. همچنین یک گزینه طراحی متقاعدکننده برای یک برند جدید و حرفهای است که میخواهد به سرعت پیامی با کیفیت سفارشی که در برخی از مارکهای مدرن وجود ندارد، منتقل کند.
بسته بندی برجسته
جلب توجه در ویترین، زمانی که توسط سطوح فزاینده رقابت احاطه شده هرگز مهم تر از این نبوده است. برندها و طراحان بسته بندی به دنبال راه هایی برای متمایز کردن محصولات خود و متمایز شدن از سایرین هستند. رنگهای پر جنب و جوش، اشکال هندسی، حروف برجسته و کنتراست قوی واقعاً میتوانند به برجستهتر شدن بستهبندی جعبه طلا، جعبه جواهر و جعبه انگشتر کمک کنند. ما همچنین شاهد افزایش گسترده استفاده از گزینههای تزیینی مانند فویل، هولوگراف، لاکهای مخصوص و روکشهای لمسی نرم هستیم.
بسته بندی لوکس
تجارت الکترونیک سهم عمده ای از بازار خرده فروشی را به خود اختصاص داده است و سال به سال به گسترش خود ادامه می دهد. با رقابت برندهای بزرگ برای وفاداری در فضای آنلاین، بسته بندی به عنوان یک عامل اصلی متمایز کننده ظاهر شده است. محصولاتی مانند جواهرات به عنوان کالاهای لوکس در نظر گرفته می شوند و افزایش درک مشتری این است که بسته بندی باید آینه خرید باشد. بسته بندی لوکس جعبه طلا، جعبه جواهر و جعبه انگشتر می تواند ارزش خرید را افزایش دهد و تجربه جعبه گشایی به یاد ماندنی را برای مصرف کننده ایجاد کند. این کار در واقع می تواند به ایجاد وفاداری و حمایت از برند کمک کند.
بستهبندیهای تجارت الکترونیکی که به خوبی طراحی شدهاند میتوانند عناصر زیادی داشته باشند؛ از جمله جعبه، برچسب، روبان، نوار، و حتی پرکننده. از نظر استراتژیک، بهبود بستهبندی تجارت الکترونیک میتواند به شما کمک کند تا بالاتر از رقبای خود قرار بگیرید و احتمال تکرار تجارت را افزایش دهید.
بسته بندی دارای بافت
لمس یکی از حواس کلیدی است که رفتار مشتری را هدایت می کند. ما شاهد افزایش برندهایی بودهایم که بر حس و ظاهر محصولات خود تمرکز میکنند. اگرچه عناصر بصری هنوز اولین راه برای جذب مشتری هستند، اما با گنجاندن عناصر لمسی در مارک های بسته بندی آنها، تجربه ای چند حسی ایجاد می کنند. پارچه های مخمل، لاک های مات و منبت های ظریف تقاضای فزاینده ای در بسته بندی جعبه طلا، جعبه جواهر و جعبه انگشتر دارند. آنها ظاهر سه بعدی جذابی ایجاد می کنند. این نوآوریهای بافتی به برندها اجازه میدهد تا از بستهبندی براقی که در طول تاریخ با کالاهای لوکس مرتبط بوده است فاصله بگیرند. اکنون این مواد لمسی و طبیعی هستند که پایداری و کیفیت را منتقل می کنند.

ایجاد جذابیت
امروزه بسته بندی فراتر از هدف مرسوم خود یعنی حفاظت ساده از محصول، به نقش بازاریابی کلیدی در توسعه جذابیت، ارائه اطلاعات محصول و ایجاد تصویر و آگاهی از برند تبدیل شده است. بسته بندی جعبه طلا، جعبه جواهر و جعبه انگشتر به عنوان یک ابزار تمایز در نظر گرفته می شود. بنابراین، به مصرف کنندگان کمک می نماید تا بین طیف گسترده ای از محصولات مشابه انتخاب کنند و همچنین رفتار خرید مصرف کنندگان را تحریک می کند.
طراحی و بسته بندی؛ اولین مرحله فروش
طراحی و بسته بندی محصول برای بازار پسندی محصولات بسیار حیاتی است. به این دلیل که این عناصر یک رابط بین محصول و مصرف کننده ایجاد می کنند. هویت برند محصول، ویژگی های ذاتی و فلسفه آن را بیان می کند. طراحی و بسته بندی اولین مرحله فروش محصول است که برای جایگاه آن در بازار اهمیت اساسی دارد. شکل، رنگها، طرح و بافت جعبه طلا، جعبه جواهر و جعبه انگشتر حسی را در مصرفکننده برمیانگیزد که باعث نزدیکی او به محصول می گردد.
نقش بسته بندی جواهرات در میزان فروش محصول
سطح سهم بازار محصولات طلا و جواهر هم در افزایش تولید و هم در تسریع توسعه اقتصادی نقش حیاتی دارد. تبلیغات رسانه های جمعی و دهان به دهان به عنوان ابزار اصلی ارتباطات بازاریابی به کار گرفته شده است. با این حال، پویایی توسعه دانش بازاریابی همراه با تغییر سریع فعلی در رفتار مصرف کننده، طراحی و بسته بندی محصول را به منصه ظهور رسانده است. مطالعات نشان داده اند که علیرغم تلاش زیاد در تبلیغات رسانه های جمعی برای تاثیرگذاری بر خرید مصرف کننده، بیشتر خریدهای جواهرات تا حد زیادی تحت تاثیر بسته بندی در خرید جعبه طلا و جعبه جواهر و جعبه انگشتر قرار دارند.
حفظ ایمنی، سالم بودن و کیفیت محصول
هدف اولیه بسته بندی جعبه طلا، جعبه جواهر و جعبه انگشتر حفظ ایمنی، سالم بودن و کیفیت محصول است. بسته بندی مناسب می تواند عمر مفید محصول را تا حدی افزایش دهد. توسعه فناوری و رقابت فعلی بازار جهانی مستلزم طراحی و بسته بندی مناسب است که تاثیر قابل توجهی بر جذابیت مصرف کننده دارد. کیفیت پایین و طراحی ساختاری ناشی از مهارتهای ناکافی در فناوری بستهبندی و دانش در طراحی بستهبندی، باعث از دست رفتن درآمد میشود.
بنابراین، اگرچه برخی از جعبه های تولید شده در داخل کشور کیفیت بالایی دارند و منحصر به کشور هستند، اما به عنوان محصولات بسته بندی خوب پذیرفته نمی شوند تا بتوانند با موفقیت به فروش برسند، به ویژه در خارج از بازار محلی. بر اساس یک آمار، مصرف کنندگان در یک تجربه خرید 30 دقیقه ای در معرض بیش از 20000 انتخاب محصول هستند. بسته بندی در طول سال توسط شرکت ها به عنوان ابزاری برای تبلیغ پیشنهادات بازاریابی خود استفاده شده است. این به این دلیل است که بسیاری از مصرف کنندگان توسط جذابیت تحریک می شوند و نحوه بسته بندی جعبه طلا، جعبه جواهر و جعبه انگشتر بر جذابیت آن تاثیر می گذارد.
جعبه طلا به ارزش محصول اضافه می کند
بسته بندی به عنوان یک تلاش بازاریابی متمایز تکامل یافته است که در حال حاضر در بین بازیگران صنعت طلا و جواهرات محبوب بوده و به کسب و کار آنها کمک می کند تا در رقابت باقی بمانند. با توجه به این موضوع، بررسی اینکه چگونه طراحی و بسته بندی خوب محصول بر ارزش بازار تأثیر می گذارد، ضروری است. یافته های این مطالعه به بازیگران صنعت زیورآلات کمک می کند تا سبک بسته بندی مناسب و جذاب را برای جعبه طلا، جعبه جواهر و جعبه انگشتر در نظر بگیرند که در نهایت می تواند فروش را افزایش دهد. از نظر آکادمیک، این به ثروت دانش در بسته اضافه می کند. آوات باکس با ارائه بهترین محصولات در خدمت شما همراهان گرامی است.

- آوات باکس
- اسفند 9, 1400
- 90 بازدید